Završen projekt razvoja informatičke infrastrukture radi pružanja učinkovitijih usluga u sustavu socijalne sigurnosti

Danas je predstavljen završetak projekta „Razvoj IT infrastrukture kao dio jačanja administrativnih kapaciteta i jačanje institucija za implementaciju regulativa u sustavu socijalne sigurnosti“. Svečanost je održana u prostorijama tvrtke IN2, koja je bila izvoditelj projekta.















 Naručitelj ovog projekta vrijednog 463.926 eura je Središnja agencija za financiranje i ugovaranje programa i projekata Europske unije (SAFU), korisnik Ministarstvo rada i mirovinskoga sustava (MRMS) te institucije Hrvatski zavod za mirovinsko osiguranje (HZMO) i Središnji registar osiguranika (REGOS), a izvoditelj tvrtka IN2. Projekt je trajao od ožujka 2016. do rujna 2018., a financiran je u sklopu Prijelaznog instrumenta Republike Hrvatske. 
 
Informacije u sustavu socijalne sigurnosti Republike Hrvatske razmjenjivale su se uz sudjelovanje velikog broja službenika i korištenjem različitih zahtjeva i tiskanica ručno ispunjenih u papirnatom obliku, a građani su, radi podnošenja zahtjeva ili dobivanja potvrde, morali doći na šalter pojedine institucije ili slati/primati dokumentaciju poštom. Zamjena papirnatih dokumenata elektroničkima povećava dostupnost i smanjuje ukupni trošak usluge izdavanja potvrda. Pravovremena razmjena podataka među institucijama povećava efikasnost procesa dodjele i konzumiranja prava iz područja socijalne sigurnosti. 
















Na svečanosti prezentacije i zatvaranja projekta sudionicima su se kratko obratili pomoćnica ministra u Ministarstvu rada i mirovinskoga sustava Melita Čičak, pomoćnik ravnatelja za informatiku u Hrvatskom zavodu za mirovinsko osiguranje Luka Ljubičić te pomoćnik ravnateljice Središnjeg registra osiguranika Zoran Protega.
Pomoćnik ravnatelja za informatiku u HZMO-u Luka Ljubičić zahvalio je IN2 grupi, nadležnom Ministarstvu, REGOS-u i ostalim institucijama na podršci i suradnji te izrazio nadu da je ovo tek jedan u nizu projekata kojima će se povećati učinkovitost institucija i zadovoljstvo korisnika usluga.
Svečanost je završena prezentacijom projekta kroz njegovih 5 komponenti. Predsjednica Uprave IN2 grupe Katarina Šiber Makar izrazila je vjeru u to da ovaj Projekt vodi u digitalizaciju RH: „Cilj projekta je omogućiti korisnicima da bez dolaska u institucije dobiju uslugu.“ Zahvalila je timovima iz institucija suradnika na nesebičnom angažmanu u implementaciji sustava korisnog svima.
Zahvaljujući ovom Projektu, razvijena je informatička infrastruktura koja će omogućiti učinkovito i kvalitetno provođenje regulativa EU na područje socijalne sigurnosti i pružanja korisničko orijentiranih učinkovitih usluga u tom području.  
Projekt se sastojao od pet komponenti: razvoja web aplikacija i web servisa, digitalizacije radnih knjižica arhiva (digitalizirane i trajno pohranjene radne knjižice u elektroničkom formatu te e-prijave arhivirane u informatički sustav HZMO-a), izrade višejezične web stranice migracije.hr s informacijama o sustavu socijalne sigurnosti, uspostave koordinacijske sabirnice koja će omogućiti razmjenu podataka između institucija u sustavu socijalne sigurnosti putem interneta (nositelj, koordinator i udomitelj ove usluge je REGOS) te izrade web portala „Moja socijalna sigurnost“ koji građanima pruža informacije iz domene socijalne sigurnosti uključujući rad, mirovinu, zdravlje, EU i hrvatskog zakonodavstva, ali i povezane usluge sustava e-Građani (tehnološka osnovica je platforma gov.hr, a koordinator i urednik je REGOS). Osim javnog dijela dostupnog građanima, portal ima i zatvoreni dio, namijenjen suradnji institucija kroz rad na dokumentaciji, inicijativama i pripremi novih sadržaja i usluga.