Preskočite na glavni sadržaj
EFZagreb2024
Javni poziv za savjetovanje s javnošću u postupku donošenja Pravilnika o vođenju matične evidencije Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje

O HZMO-u

Javni poziv za savjetovanje s javnošću u postupku donošenja Pravilnika o vođenju matične evidencije Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje

Na temelju članka 11. Zakona o pravu na pristup informacijama (Narodne novine, br. 25/13, 85/15 i 69/22) i odredbi Kodeksa savjetovanja sa zainteresiranom javnošću u postupcima donošenja zakona, drugih propisa i akata (Narodne novine, broj 140/09), Hrvatski zavod za mirovinsko osiguranje objavljuje
 
J A V N I  P O Z I V
za savjetovanje s javnošću u postupku donošenja
Pravilnika o vođenju matične evidencije Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje

 
UVOD
Pravilnik o vođenju matične evidencije Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje (u daljnjem tekstu: Zavod) temeljni je akt Zavoda kojim se uređuje vođenje matične evidencije o osiguranicima, obveznicima doprinosa i korisnicima prava, a podaci iz matične evidencije koriste se za ostvarivanje prava iz mirovinskog osiguranja, provedbu tog osiguranja i za druge potrebe uređene općim normativnim aktima.
 
RAZLOZI DONOŠENJA NOVOG PRAVILNIKA
Postojeći Pravilnik o vođenju matične evidencije Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje (Narodne novine, broj 159/13, 22/15, 57/15, 125/15, 19/17, 22/19, 145/20 i 151/22), koji se primjenjuje od 1. siječnja 2014., mijenjan je i dopunjavan šest puta, i u normativnom dijelu osnovnog teksta i u priloženoj tablici 1. (Dokumentacija za priznanje / prestanak svojstva osiguranika i obveznici podnošenja prijavno-odjavnih podataka).
Zavod je pristupio izradi novog pravilnika o vođenju matične evidencije radi lakše i transparente primjene svim adresatima, a prije svega obveznicima podnošenja prijavno-odjavnih podataka i radnicima Zavoda..
Vezano uz sadržaj novog pravilnika ističe se nužnost njegova stupanja na snagu s 1. siječnja 2024. s obzirom na potrebu uvođenja rada putem digitalnih radnih platformi u matičnu evidenciju Zavoda, odnosno provedbu Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o radu (Narodne novine, br.151/22), kao i prilagodbu tiskanica i obrazaca prijava Popisu pojedinačnih zanimanja prema Nacionalnoj klasifikaciji zanimanja NKZ 10.
Pravilnikom se također uređuje pravni okvir za elektroničku razmjenu podataka s drugim institucijama (javna vlast i druga tijela).
Uvažavajući interes Zavoda da donošenje novog pravilnika transparentno komunicira s javnošću (obveznici doprinosa i osiguranici), provodi se postupak savjetovanja s javnošću u trajanju od 15 dana s obzirom na to da je prvenstveno riječ o tehničkim usklađivanjima s postojećim propisima, koji zahtijevaju paralelnu provedbu drugih složenih aktivnosti prilagodbe (aplikacija i tiskanice/obrasci).
 
VAŠ DOPRINOS
Pozivamo vas da se uključite u savjetovanje svojim prijedlozima i komentarima putem obrasca koji je u prilogu.
Svi vaši prijedlozi i komentari bit će razmotreni te će se nakon  završetka savjetovanja objaviti izvješće o prihvaćenim i neprihvaćenim prijedlozima, odnosno razlozima eventualnog neprihvaćanja.
Ovo savjetovanje otvoreno je do 22. studenoga i nakon tog datuma nećete  moći slati primjedbe i prijedloge, a izvješće o savjetovanju objavit će se na ovoj stranici.

Nacrt prijedloga Pravilnika o vođenju matične evidencije Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje


Savjetovanje s javnošću završeno je 22. studenoga 2023. Izvješće o provedenom savjetovanju možete preuzeti ovdje.

 

Podijelite povratne informacije
Uspješno ste ispunili anketu. Hvala Vam!
Molimo Vas ispunite sva polja.
Jeste li pronašli informacije koje ste tražili?
Kako biste ocijenili web stranicu?
1
2
3
4
5
Vaš komentar
Podijelite sa nama svoje mišljenje o ovoj stranici i pomozite nam da je poboljšamo. Ne ostavljajte osobne podatke.
Spremi