Javni poziv za savjetovanje s javnošću u postupku donošenja Pravilnika o vođenju matične evidencije Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje
Na temelju članka 11. Zakona o pravu na pristup informacijama (Narodne novine, br. 25/13, 85/15 i 69/22) i odredbi Kodeksa savjetovanja sa zainteresiranom javnošću u postupcima donošenja zakona, drugih propisa i akata (Narodne novine, broj 140/09), Hrvatski zavod za mirovinsko osiguranje objavljujeza savjetovanje s javnošću u postupku donošenja
Pravilnika o vođenju matične evidencije Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje
UVOD
Pravilnik o vođenju matične evidencije Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje (u daljnjem tekstu: Zavod) temeljni je akt Zavoda kojim se uređuje vođenje matične evidencije o osiguranicima, obveznicima doprinosa i korisnicima prava, a podaci iz matične evidencije koriste se za ostvarivanje prava iz mirovinskog osiguranja, provedbu tog osiguranja i za druge potrebe uređene općim normativnim aktima.
RAZLOZI DONOŠENJA NOVOG PRAVILNIKA
Postojeći Pravilnik o vođenju matične evidencije Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje (Narodne novine, broj 159/13, 22/15, 57/15, 125/15, 19/17, 22/19, 145/20 i 151/22), koji se primjenjuje od 1. siječnja 2014., mijenjan je i dopunjavan šest puta, i u normativnom dijelu osnovnog teksta i u priloženoj tablici 1. (Dokumentacija za priznanje / prestanak svojstva osiguranika i obveznici podnošenja prijavno-odjavnih podataka).
Zavod je pristupio izradi novog pravilnika o vođenju matične evidencije radi lakše i transparente primjene svim adresatima, a prije svega obveznicima podnošenja prijavno-odjavnih podataka i radnicima Zavoda..
Vezano uz sadržaj novog pravilnika ističe se nužnost njegova stupanja na snagu s 1. siječnja 2024. s obzirom na potrebu uvođenja rada putem digitalnih radnih platformi u matičnu evidenciju Zavoda, odnosno provedbu Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o radu (Narodne novine, br.151/22), kao i prilagodbu tiskanica i obrazaca prijava Popisu pojedinačnih zanimanja prema Nacionalnoj klasifikaciji zanimanja NKZ 10.
Pravilnikom se također uređuje pravni okvir za elektroničku razmjenu podataka s drugim institucijama (javna vlast i druga tijela).
Uvažavajući interes Zavoda da donošenje novog pravilnika transparentno komunicira s javnošću (obveznici doprinosa i osiguranici), provodi se postupak savjetovanja s javnošću u trajanju od 15 dana s obzirom na to da je prvenstveno riječ o tehničkim usklađivanjima s postojećim propisima, koji zahtijevaju paralelnu provedbu drugih složenih aktivnosti prilagodbe (aplikacija i tiskanice/obrasci).
VAŠ DOPRINOS
Pozivamo vas da se uključite u savjetovanje svojim prijedlozima i komentarima putem obrasca koji je u prilogu.
Svi vaši prijedlozi i komentari bit će razmotreni te će se nakon završetka savjetovanja objaviti izvješće o prihvaćenim i neprihvaćenim prijedlozima, odnosno razlozima eventualnog neprihvaćanja.
Ovo savjetovanje otvoreno je do 22. studenoga i nakon tog datuma nećete moći slati primjedbe i prijedloge, a izvješće o savjetovanju objavit će se na ovoj stranici.
Nacrt prijedloga Pravilnika o vođenju matične evidencije Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje
Savjetovanje s javnošću završeno je 22. studenoga 2023. Izvješće o provedenom savjetovanju možete preuzeti ovdje.