O Mirovinskim informativnim centrima u programu Radija Sljeme
10.03.2022.
Hrvatski zavod za mirovinsko osiguranje i Središnji registar osiguranika osnovali su i opremili Mirovinske informativne centre (MIC) u Zagrebu, Rijeci, Osijeku i Splitu, u sklopu projekta Moja mirovine – Unapređenje usluga REGOS-a, sufinanciranog iz Europskog socijalnog fonda, vrijednog više od 54 milijuna kuna.
Koje usluge građani mogu dobiti u MIC-evima, objasnili su u današnjoj emisiji „9,99“ Radija Sljeme, pomoćnica ravnatelja HZMO-a, Suzana Filipović i zamjenik ravnateljice REGOS-a, Zoran Protega.
MIC-evi su osmišljeni kao jedinstveno mjesto u kojima građani mogu dobiti pravodobne, točne i potpune informacije iz djelokruga REGOS-a i HZMO-a, istaknuo je zamjenik ravnateljice REGOS-a Zoran Protega.
Pomoćnica ravnatelja HZMO-a Suzana Filipović objasnila je kako su HZMO i REGOS u MIC-evima osigurali radnike koji posjeduju specifična znanja iz mirovinskog osiguranja kako bi građanima mogli pružiti sve relevantne informacije iz mirovinskog osiguranja.
„U MIC-evima građani mogu dobiti podatke o prijavama i odjavama iz osiguranja, visini plaće i naknada, podatke o drugom dohotku, podatke o ispunjenju uvjeta za ostvarivanje prava iz mirovinskog osiguranja, informacije o potrebnoj dokumentaciji za ostvarivanje različitih prava jer potrebna dokumentacija nije ista za sve kategorije osiguranika i korisnika“, rekla je pomoćnica Filipović.
„Iako se većina zahtjeva može preuzeti i predati online na stranicama HZMO-a, svjesni smo da radimo sa starijim osobama i na svaki mogući način im pokušavamo izići u susret“, istaknula je.
Jedan od ključnih ciljeva zajedničkog projekta REGOS-a i HZMO-a povećanje mirovinske pismenosti, odnosno edukacija javnosti o planiranju mirovine. Stoga se građane poziva da budu aktivni dionici i pravodobno vode računa o svojoj mirovini, kao i da partnerski surađuju s institucijama u ostvarenju zajedničkog cilja – omogućavanje dostojne starosti.
„Građani nažalost nemaju dovoljno znanja o mirovinskom osiguranju i nisu svjesni vlastitog utjecaja na mirovinu tijekom svog radnog vijeka“, rekao je Zoran Protega te poručio kako je važno da osiguranici osvijeste činjenicu da samostalno odlučuju o izboru mirovinskog fonda u II. stupu, ovisno o vrijednosti obračunskih jedinica fondova, a mirovinsko društvo mogu odabrati tijekom godine, dok kategoriju fonda osiguranik može odabrati jednom godišnje i to u mjesecu u kojem je rođen.
Također je naglasio da osiguranici moraju na vrijeme pratiti je li poslodavac uplatio doprinose u mirovinsko osiguranje prvog i drugog stupa i na koji iznos je doprinos obračunat te da u MIC-evima mogu dobiti takve podatke, odnosno Izvješće o primitcima i obračun uplaćenih doprinosa od strane poslodavca ili isplatitelja drugog dohotka.
Podsjetimo, Mirovinski informativni centri dostupni su građanima svakim radnim danom od 8 do 20 sati, na adresama:
Hrvatski zavod za mirovinsko osiguranje i Središnji registar osiguranika osnovali su i opremili Mirovinske informativne centre (MIC) u Zagrebu, Rijeci, Osijeku i Splitu, u sklopu projekta Moja mirovine – Unapređenje usluga REGOS-a, sufinanciranog iz Europskog socijalnog fonda, vrijednog više od 54 milijuna kuna.
Koje usluge građani mogu dobiti u MIC-evima, objasnili su u današnjoj emisiji „9,99“ Radija Sljeme, pomoćnica ravnatelja HZMO-a, Suzana Filipović i zamjenik ravnateljice REGOS-a, Zoran Protega.
MIC-evi su osmišljeni kao jedinstveno mjesto u kojima građani mogu dobiti pravodobne, točne i potpune informacije iz djelokruga REGOS-a i HZMO-a, istaknuo je zamjenik ravnateljice REGOS-a Zoran Protega.
Pomoćnica ravnatelja HZMO-a Suzana Filipović objasnila je kako su HZMO i REGOS u MIC-evima osigurali radnike koji posjeduju specifična znanja iz mirovinskog osiguranja kako bi građanima mogli pružiti sve relevantne informacije iz mirovinskog osiguranja.
„U MIC-evima građani mogu dobiti podatke o prijavama i odjavama iz osiguranja, visini plaće i naknada, podatke o drugom dohotku, podatke o ispunjenju uvjeta za ostvarivanje prava iz mirovinskog osiguranja, informacije o potrebnoj dokumentaciji za ostvarivanje različitih prava jer potrebna dokumentacija nije ista za sve kategorije osiguranika i korisnika“, rekla je pomoćnica Filipović.
„Iako se većina zahtjeva može preuzeti i predati online na stranicama HZMO-a, svjesni smo da radimo sa starijim osobama i na svaki mogući način im pokušavamo izići u susret“, istaknula je.
Jedan od ključnih ciljeva zajedničkog projekta REGOS-a i HZMO-a povećanje mirovinske pismenosti, odnosno edukacija javnosti o planiranju mirovine. Stoga se građane poziva da budu aktivni dionici i pravodobno vode računa o svojoj mirovini, kao i da partnerski surađuju s institucijama u ostvarenju zajedničkog cilja – omogućavanje dostojne starosti.
„Građani nažalost nemaju dovoljno znanja o mirovinskom osiguranju i nisu svjesni vlastitog utjecaja na mirovinu tijekom svog radnog vijeka“, rekao je Zoran Protega te poručio kako je važno da osiguranici osvijeste činjenicu da samostalno odlučuju o izboru mirovinskog fonda u II. stupu, ovisno o vrijednosti obračunskih jedinica fondova, a mirovinsko društvo mogu odabrati tijekom godine, dok kategoriju fonda osiguranik može odabrati jednom godišnje i to u mjesecu u kojem je rođen.
Također je naglasio da osiguranici moraju na vrijeme pratiti je li poslodavac uplatio doprinose u mirovinsko osiguranje prvog i drugog stupa i na koji iznos je doprinos obračunat te da u MIC-evima mogu dobiti takve podatke, odnosno Izvješće o primitcima i obračun uplaćenih doprinosa od strane poslodavca ili isplatitelja drugog dohotka.
Podsjetimo, Mirovinski informativni centri dostupni su građanima svakim radnim danom od 8 do 20 sati, na adresama:
- Zagreb, Gradišćanska 26
- Split, Matoševa 3
- Osijek, J. J. Strossmayera 3
- Rijeka, Titov trg 8A.